آسانسور فضایی بر روی ماه!

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

به مجله سرگرمی ایرانیان خوش آمدید . لطفا از همه مطالب دیدن فرمائید

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه آسانسور فضایی برای انتقال ربات یا انسان از زمین به فضا طی چند دهه اخیر مطرح شده، اما تاكنون به مرحله اجرا نرسیده است.

«مایكل لین» طی سال های 2001 تا 2003 میلادی در پروژه سیستم مفهومی آسانسور فضایی با موسسه تحقیقات پیشرفته مفهومی ناسا همكاری داشت و پس از آن با تأسیس شركت LiftPort Group، تحقیقات در خصوص طراحی ربات هایی با قابلیت صعود به ارتفاع به وسیله بالن های شناور را آغاز كرد.

محققان این شركت در نخستین گام برای اجرای پروژه آسانسور فضایی قصد دارند پلت فرم یك بالن شناور متصل به زمین را طراحی كنند تا ربات بتواند به ارتفاع دو كیلومتری در آسمان صعود كند؛ در مراحل بعد حسگرهای بیشتری به سیستم اضافه شده و توان ربات برای صعود به ارتفاع 30 كیلومتری ارتقاء می یابد.

پلت فرم این بالن های شناور تنها می توانند به عنوان برج های مخابراتی كم هزینه برای فراهم كردن اینترنت بی سیم، نظارت بر محصولات كشاورزی، بررسی گسترش آتش سوزی در یك منطقه یا انتقال دوربین برای بررسی بلایای طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند.

ساخت آسانسور فضایی بر روی ماه از دشواری های كمتری در مقایسه با ساخت این آسانسور بر روی زمین برخوردار است، چراكه ماه از جاذبه كمتری برخوردار بوده و دارای جو نیست. این دو عامل می تواند چالش در انتخاب نوع مواد برای ساخت آسانسور فضایی را برطرف كند.

«لین» از احتمال عملی شدن پروژه آسانسور فضایی بر روی ماه با استفاده از فناوری های فعلی تا هشت سال آینده خبر می دهد. در كنار تحقیقات این شركت، محققان ژاپنی شركت Obayashi نیز در حال كار بر روی پروژه آسانسور فضایی هستند كه احتمالا تا سال 2050 میلادی ساخته خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






بخش: اخبار اینترنت و کامپیوتر و فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, | 10:43 | نویسنده ایرانیان فانی : MΛĤDI |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.